zaterdag 4 november 2017

Christchurch

Afgelopen twee dagen was ik in Christchurch. 
Over deze stad las ik veel berichten als:
Snel door reizen,  
Door de aardbeving is er veel verwoest, 
Niet de moeite waard. 

Met die gedachte ging ik de stad verkennen. 
Al snel kwam ik er achter 
Dat ik het daar helemaal niet mee eens ben 
Sterker nog. 
Ik vind het een heerlijke stad! 

Ik had een aantal plekken van te voren
Op mijn plattegrond aangekruist. 
Zoals 
De 186 witte stoelen. 
Een lege stoel per bewoner, 
Omgekomen tijdens de aardbeving in 2011
Cardboard church 
Na de aardbeving gebouwd van voornamelijk karton en producten uit het land. 

De botanic garden. 
Een prachtig groot park 
Omringd door de rivier. 
Hier heb ik een paar uur in rondgehangen. 
Ik had toch best wel last van een jetlag. 
Hier kwam ik heerlijk tot rust! 

Er zijn nog heel veel sporen van de aardbeving te zien. 
Er zijn veel ingestortte gebouwen, lege plekken en er wordt veel gebouwd. 
Maar ik denk dat ik deze stad juist geweldig vind door de aardbeving. 
Ik vind die restanten van gebouwen gaaf om te zien. 
Veel legen plekken zijn tijdelijk opgevuld 
Er zijn veel pop up projecten 
Pleinen met food trucks. 
En heel veel kunst. 

Na een tijdje rond banjeren door de stad kwam ik er achter dat ik al heel veel van de kunstwerken had gezien die aangegeven stonden op het kaartje.
Ik heb er toen een art bingo van gemaakt 
Hihi.  Ik had bijna een volle kaart. 
Maar het werd toch echt tijd om het hostel weer op te zoeken. 
Wat een geweldige dag! 
Dag 1

Maar toen de volgende dag. 
Ik ging daar de gondel van Christchurch 
De gondel brengt je naar het hoogste punt van de stad. 
Wat een geweldig uitzicht heeft! 
Ik nam niet de gondel 
Maar nam het Bridle path. 
GEWELDIG 
Het weer was prachtig 
Lees heet 
(iemand vertelde me dat het slecht weer ging worden dus ik was iet wat te warm gekleed) 
Het uitzicht prachtig 
De kleuren 
Het wandelen 
Ik was echt aan het genieten! 
Dit is waarvoor ik naar nieuw Zeeland ben gekomen! 
Dag twee pas van 3 maanden... 


Lunch with a view 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com