woensdag 13 december 2017

Fjordland (deel 1)

Na een nacht in Queenstown
(niet mijn favoriete nacht)
Ging de reis verder naar The Anu.
Dit stukje van de route heet the deep south en brengt ons naar het nationale park Fjordland. 
Een stukje Nieuw Zeeland met veel fjorden en prachtige natuur.
Maar 4 van de bus reizigers hopte hier uit.

Het hostel waar ik verblijf is The Anu lakefront backpackers.  Tot nu toe het beste hostel waar ik ben geweest. Mooie keuken,  lekkere zitkamer,  gezellige sfeer, uitzicht op the Lake!  En zelfs: vanaf mijn bed uitzicht op The lake!  Love it

Vanuit The Anu maakte ik een cruise naar Doubtful sound,  één van de fjorden.  
Met meer dan 200 regen dagen per jaar kan het hier nog wel eens regenen.  
Ook ik had regen. 
En had het koud! 
Voor het eerst deze reis heb ik mijn winterjas en sjaal gebruikt. 
Maar ik heb heel veel fun gehad op de boot 😀

Ik ontmoette 2 andere meiden uit het hostel en samen trotseerden we de regen en bleven we hardnekkig voorop het dek van het uitzicht genieten.  
De regen en mist geven de natuur iets mysterieus. 
Prachtig. 
We spotte zeehonden een pinguïn en er zijn ook (helaas niet door mij) dolfijnen gespot. 


Op de weg terug kwam de zon tevoorschijn. 

De rest van mijn tijd in Te Anu vulde ik met wandelen langs het meer en genieten van de natuur.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com