maandag 30 juni 2014

Schone bloemenvaasjes DIY

Ik ben dol op kleur
Ik ben dol op bloemen
en dol op gezelligheid.


Dat gaat goed samen in deze schone bloemenvaasjes DIY

Het idee deed ik al lang geleden op, nog lang voor dat Pinterest bestond.
Ik bewaarde het idee in mijn old-school Pinterest mapje.


Ik ben al lang gelden begonnen met flessen verzamelen.
Deze flessen hebben zelfs een verhuizing overleefd.
"Nee niet weg gooien, die moeten mee verhuizen!"

Hoe je deze originele vaasjes zelf maak:

Stap 1: Heel veel poetsen, soppen en wassen.
Verzamel verschillende lege flessen in leuke kleuren en vormen bij elkaar van bijvoorbeeld: schoonmaak middel, wasmiddel, shampoo, badschuim etc.


Stap 2: Spoel de flessen goed uit. Zorg dat er geen restjes schoonmaakmiddel of sop meer achter blijven want dat is niet goed voor de bloemen.

Stap 3: Leg de flessen in een warm sopje en week de etiketten los.


Stap 4: Vul de flessen/vaasjes met water.
Koop een aantal leuke bloemen of neem verschillende bloemen uit een boeket.
Verdeel de bloemen over de vaasjes.
Speel hierbij met de lengte van de stengels van de bloemen.
In sommige vaasjes is 1 bloem leuk, in andere vaasjes kun je meerdere bloemen doen. 

Tadaaa...
 




 Een fleurig vrolijk gezicht 

5 opmerkingen:

  1. Helemaal gaaf-ik ga van doorzichtig tot git zwart-♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey wat een leuk idee!
    Enne ik heb je genoteerd hoor als interesseerde in de naaiclub, wat leuk!! Ik heb jouw mailadres hieronder opgeschreven, zodra er nieuws is (ik verwacht pas na de zomervakantie hoor) dan laat ik het je weten.
    Groetjes, Janina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een leuk geheel is dat geworden. Daar wordt je op slag vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooo dat ziet er gezellig uit! (en wat zal jij een fris en gepoetst huis hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com