zaterdag 14 juni 2014

Hool in the Bucket

Bij ons in de wijk (het Hool) zijn ze een heel leuk initiatief begonnen.
Hool in the Bucket.
Door de hele wijk zijn er buckets versprijd met hierin een mini moestuin.

Natuurlijk vind ik dit een erg leuk initiatief en pronkt er sinds vorige week zaterdag een mooie mini bucket moestuin voor mijn deur.




De bedoeling van het project is dat de buckets in de wijk staan.
Ik verzorg de bucket maar iedereen mag er van plukken en proeven.
Erg leuk voor de kinderen die meer over de natuur leren,
en voor de buurt die meer met elkaar in gesprek raakt!

Ik ben er zo enthousiast over!
Jammer was wel dat mijn bucket na 1 dag al gestolen was :(
Maar door in de buurt rond te vragen was die een dag later ook wel weer terecht.
Een gezin had de bedoeling niet helemaal begrepen en dacht dat ik mijn bak niet meer wilde en hem daarom op straat had gezet...
tja...

Vandaag ben ik een rondje door de wijk gaan maken om te kijken waar de andere bakken staan, om te plukken en om te proeven!
 



De opbrengst van een rondje door de wijk:

 
En van al dat gepluk kun je natuurlijk lekkere dingen maken :)

Zoals tomaat Basilicum mozzarella spiesjes 
:) jammie
Helaas groeien er nog geen tomaatjes in de buckets.


En wat dacht je van verse munt thee


Een heerlijk initiatief!




2 opmerkingen:

  1. Wat is dat een ontzettend goed idee zeg! Hartstikke leuk & lekker, en een oppepper voor de buurt. Je komt zo inderdaad wat meer met elkaar in gesprek. Grappig die mini-spiesjes, die ga ik onthouden voor bij de bbq of op een verjaardag. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com