donderdag 2 november 2017

Ik ben er

Jeej
I made it
Helemaal naar de andere kant van de wereld.


Wat een reis zeg. 
29 uur zei ik. 
Maar als je kijkt naar de reis 
van deur (thuis) 
Tot deur #hostel) 
Dan ben ik 38 uur onderweg geweest. 

Ik vloog naar de andere kant van de wereld 
In 3 vluchten 

De eerste vlucht was 7 uur naar Abu Dhabi 
Ik zat naast een afghaanse man,  
Er kon geen hoi vanaf 
Ik keek wat films 
Al waren het geen boeiende titels.
Ik at de vliegtuig maaltijd die geserveerd was 
En ik probeerde wat te slapen. 
Ik dacht vooral,  ow dit gaat nog lang duren. 

Het overstappen op Abu Dhabi ging gelukkig heel goed. 
Ik zag de zon op komen. 
Dronk koffie 
Liep wat rond 
En mocht alweer aan board. 

De tweede vlucht was lang! 
14 uur
Maar gelukkig wel heel Chill. 
Ik zat met een gezellige meid uit Duitsland 
Ook voor het eerst alleen op reis 
En we hadden 3 stoelen met 2
Dus lekker wat extra ruimte. 
Ik heb deze vlucht best wel wat geslapen. 
En films gekeken. 
En meerdere maaltijden op. 
Ja het is lang. 
Maar de omstandigheden waren prima. 

Het laatste stukje was in vergelijking bijna niks meer. 
Nog maar 3 uur vliegen 
Na een ontbijt kon ik mijn film 
Die ik voornamelijk met m'n ogen dicht keek 
Niet eens meer afkijken. 

En toen was ik in Christchurch 
Jeej 
Waar het een ruim uur duurde voordat 
Het paspoort was gezien,  
visum heb gekregen.  
Tas (yes hij is er) van de band 
Tas controle.  

Op naar het hostel 
Met een bus en een stuk lopen.

Het is lekker zomers weer hier 
De meeste mensen lopen in korte broek 
En op slippers. 

Na zo een lange vlucht had ik geen andere doelen meer als m'n hostel vinden 
Douchen, eten en slapen. 

Ik ben er! 


2 opmerkingen:

  1. Wauw dat is een lange tocht geweest. Ben blij dat je goed bent aangekomen. Geniet er van!
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat was lang onderweg. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com