zaterdag 4 november 2017

Dag 1

Hallo Nederland

Ik heb mijn eerste volle dag in nieuw Zeeland gehad. 

Hoe was het
Ja leuk!

Oké.  Ik moet wel nog aan een aantal dingen wennen! 
Het leven in een hostel bijvoorbeeld. 
Ik heb er nu pas 1 volle dag /2 nachten opzitten.  
Ik moet dus ook nog wel echt wennen.

Eerste Indruk Hostel 
Oké.. Wat een rommel in die kamers. 
En ik slaap boven... 
Waar laat ik mijn spullen... 
En waarom heeft het bed geen hek?

Ondertussen heb ik een aantal andere ontmoet die zeggen dat het in dit hostel heel relaxed is.  Rustig, goede sfeer, netjes.. 
Oké.  Ben benieuwd naar mijn volgende ervaringen.

Backpackers 
Je ontmoet zoveel leuke mensen... 
Zegt iedereen 
Dat viel in mijn eerste uren best wel tegen. 
Maar goed ik had dan ook een jetlag 
En wilde alleen maar heel graag slapen 
Ondertussen heb ik al wel een aantal leuke mensen ontmoet. 
Maar nog geen mensen waarmee ik iets samen doe 
Tot nu toe prima

Eten in een hostel 
Die eerste dag ben ik naar een supermarkt gegaan.. 
En dacht. 
Ja.. Wat eten backpackers eigenlijk.
En vooral wat eten ze als ontbijt?
Ik heb iets uit het rek gepakt wat me wel lekker leek als ontbijt.
De volgende dag kreeg ik te horen.
Ow. That looks good.
Wat ik nu zie worden er dingen ontbeten als brood met jam of eieren of melk met cornflakes


Op pad
Ja voor het eerst op pad. 
Alleen. 
Maar ik kan heel goed dingen alleen doen. 
En na deze dag denk ik zelfs 
Heerlijk! 
Ik ging de stad bezoeken. 
Een aantal dingen had ik aangekruist op mijn kaartje. 
Ik heb heerlijk door de stad gedwaald 
Was ik van plan rechts te gaan
Maar zag ik links iets leuks 
Ging ik links 
Niemand die me aan een plan houd. 
Heerlijk


Tijd
Bij een eetkraampje werd bij de man voor me gezegd. Het kan wel 15 minuten voor het eten klaar is. 
De man voor me liep weg
En ik dacht. Owjee,  dan moet ik ook maar iets anders gaan zoeken. 
Of wacht.. Nee.. 
Ik heb zeeën van tijd. 
Ik hoef vandaag niks 
Behalve genieten 
Sterker nog, ik heb nog 3 maanden de tijd in nz. 
Waarom haasten. 
Ik ben heerlijk op een bankje gaan zitten. 
Genieten van de zon en de gezellige sfeer. 
Ow. Is mijn eten nu al klaar?


Oversteken 
Kijk links. Kijk rechts.  En nog eens links. 

Linsey en een weg oversteken. 
Levensgevaarlijk hier. 
Lijkt links. Zet al een voet op straat.
Oww shit.  Auto's komen hier van rechts. 
Momenteel lijk ik wel een gek met oversteken 
Ik schud mijn hoofd wild van links naar rechts in de hoop dat ik alle auto's,  van welke kant ze dan ook komen,  heb gezien. 

Dit zijn pas een aantal eerste indrukken van de eerste dag. 
Alles is nog nieuw en moet nog wennen. 
Maar ik geloof wel dat ik er aan kan wennen.

Mijn eerste volle dag in Christchurch was in iedergeval super. 
Foto's volgen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com