woensdag 14 maart 2018

Byron Bay

6 tot 11 maart
Byron Bay

Hoe kies je een hostel? 
Soms kies je aan de hand van de reviews, 
Soms kies je voor een centrale locatie, 
Als je te veel geld hebt uitgeven kies je simpelweg de goedkoopste 
Maar er zijn hostels waarbij je van meerdere medereizigers krijgt te horen, 
 als je in die plek bent moet je naar dat hostel. 
The art factory in Byron Bay was er zo één. 
Wat een geweldig hostel. 
Deze plek leek wel een klein hippie dorp. 
Naast een zwembad! 
Heeft het een gezellige tuin, 
Een café, dorm rooms en (tipi)  tenten. 
Veel gasten boeken slechts een paar nachten maar blijven er vervolgens een paar weken of maanden. 
Veel van de gasten /bewoners van het hostel zijn straatmuzikant. 
Hierdoor is er bijna iedere avond live muziek
En een hele gezellige sfeer! 
Byron Bay zelf. 
Een surf stadje. 
Overal lopen surfers,  hippies, buskers and good looking people. 
Strand! 
Een vuurtoren. 
Leuke winkels,  goede restaurants, gezellige cafeetjes en pub/clubs. 
Ik vermaakte me er zeer goed! 

En wat Byron Bay extra leuk maakte,
Ik werd herenigd met Jess.
Een meid die ik in Nieuw Zeeland leerde kennen. 
We hoopte elkaar in Australië misschien een avondje te kunnen zien. 
Maar onze planningen naast elkaar gelegd kunnen we bijna twee weken samen reizen. 
Super gezellig! 
En we hadden wat te vieren! 
Jess was namelijk jarig 9 maart. 
We vierde haar verjaardag met een lesje surfen. 
Owyeah,  lekkere golfjes!
Met chillen op het strand en op het gras met live muziek. 
Jess deed yoga 
We gingen heerlijk uit eten 
En gingen stappen. 
Wat een heerlijke dag in Byron! 
Ik maakte nog een daytrip naar hippie town Nimbin. 
Ik zou een oceaan kajak tocht doen met dolfijnen,  
maar die werd gecanceld door het weer. 
Voor de rest besteedde we veel tijd binnen,   schuilen voor de regen, lezen... 
Want we hebben heeeel veel regen gehad... 

1 opmerking:

  1. Prachtige foto's en verhalen weer. Ik smul ervan, dank voor het delen met ons.
    Wat leuk dat je Jess weer kon ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com