woensdag 21 maart 2018

Surfers paradise en omgeving

11/13 maart 

Samen met m'n reis vriendin Jess kwam ik aan in Surfers paradise.
Ook wel het Miami van Australië. 
Het heeft een heel lang uitgestrekt strand. 
Perfect voor surfers. 
Maar de kustlijn is volgebouwd met wolkenkrabbers. 
Niet meer zo een paradijs als het misschien vroeger ooit geweest is.

Ik boekte perongeluk /gelukkig een hostel 4km uit het centrum. 
Bijna direct aan het strand. 
En na veel regen kwam... 
Na best wel een paar dagen met regen ging de zon het weer doen. 
Ik maakte de volgende ochtend een wandeling naar de stad.
Ik had de shuttlebus namelijk gemist maar vond dat eigenlijk helemaal niet erg. 
Ik vind het namelijk heerlijk om over het strand te wandelen.  
Ik werd er helemaal happy van! 
Na een ochtendje in de stad was het in de middag tijd voor een leuk avontuur! 
Zeilen naar een (bijna) onbewoond eiland. 
Het was een tour waar 8 personen mee konden, 
We waren met zijn tweeën. 
Onze zeilboot:
Een twee persoons kajak met een zeil. 
Het was ongeveer 90 minuten zeilen naar het eiland. 
Het eiland: een zand eiland, 
Een nationale park 
Met walibies,  kangaroes en ander Australian wildlife. 
Onze slaapplaats voor de nacht. 
Een luxe tent (met bedjes)  
Op het strand. 
Op het eiland konden we stand-up paddelboarding, zwemmen,  zeilen, zonnen  chillen.
Na een prachtige sunset 
Was het tijd voor dinner,  campfire en goon. 
(goon is goedkope "wijn" in een doos) 
We waren maar met zijn 4e bij de tent. 
Twee van de organisatie,  Jess en ik, 
Allemaal van de zelfde leeftijd. 
Erg gezellig! 
Terwijl we gezellig bij het kampvuur zaten kwamen de walibies kijken of er nog wat eten te halen viel. 
Na een gezellige avond en prima nacht wordt je weer wakker op het strand. 
Na een ontbijte gingen we vissen. 
Of nouja, 
We hebben de vissen gevoerd.
De rest van de dag. 
Niks moet 
Niksen mag 
The island life. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com