donderdag 28 december 2017

Taupo

Mijn bestemming na wellington: Raetihi
Hoe ik in Taupo terecht kwam...
Tja
Na 5 mailtje over de veranderde op haal tijd en locatie stond ik te vroeg op de juiste plek.
Maar werd ik niet opgepikt...
Ik heb de bus voorbij zien racen zonder dat die om keek... 
Beetje jammer.
Stray office gaf me de keuze,  twee dagen langer te wachten op de volgende bus.
Of zoek het lekker zelf uit...

Raetihi is geen bekend plaatsje. 
Helemaal niet zelfs.
Het is een dorpje in een nationaal park. 
Dicht bij de Tongariro crossing.
Andere bussen doen deze plekken niet aan. 
Het plan hitching naar Raetihi: ik kan alleen al niet de naam uitspreken,  laat staan dat ik iemand vind die me daar kan brengen.

Plan B.
Nadia,  de meid waarmee ik de laatste dagen heb opgetrokken ging naar Taupo.
Let's go to Taupo.
Ik vond een bus die me met korting een plekje in zijn bus aanbood
De schauffer had mijn bus ook voorbij zien racen.

Taupo was een goede keuze!

Nadia en ik maakte leuke plannen. 
En een leuke dag was het! 
We begonnen met jetboaten 
Whoehoe 
Een leuk boottochtje in een prachtig omgeving. 
Ik dacht af en toe,  vaar niet zo snel joh, het is hier zo mooi. 
Haha 

Na het jetboaten wandelde we terug naar Taupo. 
Een wandeling van ongeveer 4 uur langs de Waikato rivier,  en de huka falls. 


En om onze laatste dag samen goed af te sluiten (zei reisde hierna een andere kant op)
Maakte we een sunset zeiltocht over het meer met pizza en (alweer)  wijntjes 


Nadia: Thanks for traveling together, it was fun! 

De volgende dag (weer alleen) huurde ik een fiets en ging ik vroeg op pad. 
Ik begon mijn dag met een lekker warm bad. 

Dat het Noord eiland vulkanische is, is goed te zien.  Het meer een vulkaan mond gevuld met water.
In de omgeving: Hot water Springs,  grijzers, mudpools etc. 
Ik bezocht de craters of the moon.  
Een thermal area waar overal stoom uit de grond komt. 

Ik maakte een fietstocht langs de rivier,  een prachtig route,  en ging nog eens naar de huka falls. 


Jenna Leigh: bedankt voor alle tips!  Ik snap goed dat jij een geweldige tijd hebt gehad toen je hier woonde! 

Taupo is geweldig! 

2 opmerkingen:

  1. Wat weer een prachtige foto's en belevenissen. Hele fijne jaarwisseling en veel geluk in 2018.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw, Lins echt genieten om jouw blogs te lezen. Zo gaaf dat je nu ook Taupo hebt gezien, al weer een paar weken geleden! Prachtige foto's, LOVE IT! xxxx JL

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com