maandag 12 februari 2018

Australië blog 1, Melbourne

31 januari 

Daar waar het ene avontuur eindigde... 
Begon er een nieuwe. 
Australië 
Na een relaxte vlucht kwam ik aan in 
Melbourne.
 
Wel eens border security Australië gezien? 
Gaat nog wel even duren dacht ik. 
Nee hoor 
15 minuten nadat ik geland was stond ik met mijn backpack op straat. 
Nog eens een uur later was ik met de bus in de stad gekomen,  ingecheckt in het hostel en op een druk plein met 5 Dutchies waarmee ik via Facebook had afgesproken. 
We zouden naar de blood moon /super moon /eclipse kijken. 
Maar het was bewolkt.
We eindigde op de nicht market. 
En dat was een goede start van Melbourne. 
Naast leuke kraampjes 
Waren er foodtrucks 
En live muziek. 
Al dansend gingen we over de night market. 
Erg gezellig! 

De volgende dag werd ik mee gevraagd naar het strand. 
De stranden van Melbourne zijn niet aan te lopen vanuit het centrum. 
We gingen met de trein naar Brighton Beach.
Een strand met kleurrijke strandhuisjes. 

Ik besloot nog een tijdje in Melbourne te blijven. 
Want ik vind Melbourne een erg leuke stad! 
Het is een erg creatieve stad, 
Met veel streetart en een hele relaxte vibe. 
De stad heeft heel veel mooie graffiti, 
Kleine gezellige straatjes, 
Leuke winkeltjes. 
Lekker eten. 
De combinatie van oud en nieuw. 
De stad is goed bereikbaar met een gratis tram netwerk. 
Ik zag veel van de stad,  
Mede door de gratis stadswandeling. 
Met een local 3 uur langs de leukste plekjes van Melbourne. 

Wist je dat:
Straatmuzikanten in Melbourne hebben een  vergunning nodig om muziek te mogen maken op straat.  
Hiervoor moeten ze eerst auditie doen.  
Gevolg: heel veel goede muziek in de straten van Melbourne. 

Wat een heerlijke stad. 
Het gedeelte dat ik het leukste vond, 
De wijk Fitzroy. 
Nog creatiever en hipper met cafeetjes,  streetart en vintage /urban second hand shops.
Ik verhuisde naar een hostel (the Nunnery) in deze wijk, 
Dat wat een goede keuze. 
Naast gratis ontbijt,  een handdoek en bbq op vrijdag,  was het er vooral ook erg gezellig! 
Ik ging nog een dagje naar ST Kilda. 
Ook al zo leuk. 
Met leuke winkeltjes, een markt, een pretpark 
En vooral een heerlijk strand 
Melbourne is een stad waar ik mij zeker wel thuis voel! 
Ik vermaakte mij prima in deze stad. 
Naast ronddwalen,  shoppen, stappen en lekker eten,  ging ik ook een paar keer naar de bibliotheek,  
en maakte ik plannen voor de Great Ocean Road 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com