zondag 28 januari 2018

Tongariro crossing

21 januari liepen we de Tongariro crossing.

Niet een wandeling die je zomaar even doet. 
Het is een 19,4 km hike over een berg door vulkanische landschap. 
Zelfs in de zomer kan het er sneeuwen, 
Als de zon schijnt kan het er bloed heet zijn. 
Dus de juiste kleding en schoenen zijn belangrijk. 
En geen faciliteiten onderweg dus minstens 1,5 liter water en genoeg eten. 

Wat hebben wij een geluk gehad! 
De week vooraf is de crossing dicht geweest. 
Het weer was zo slecht dus het te gevaarlijk was om de crossing te lopen. 
Wij hadden zon met hier en daar een wolkje, bijna geen wind en een lekkere temperatuur. 
Perfect. 

De Tongariro crossing stond hoog op mijn Nieuw Zeeland bucketlist. 
Ik had er veel verhalen over gehoord en foto's van gezien. 
In het echt was het nog beter en mooier als verwacht! 
Wat ben ik blij dat ik hem heb kunnen lopen, 
Met dit weer! 

Het landschap waar je doorheen loopt is bizar. 
Bijna buitenaards. 
Van heide naar zwarte vulkanische rotsen,  woestijn grond,  watervallen 
Blauwe en groene meren. 
Een rode krater 
Bergen, 
Mount doom. 
Km lange paden. 
Lake Taupo in de verte 
En dan opeens weer regenwoud. 
Zo onbeschrijfelijk mooi! 


Mount doom 

WAUW! 

Ik begon de tocht met 3 meiden. 
Chantal verloren we al snel vanwege haar lange benen tempo. 
Ik bleef bij Jess en Jo. 
Kreeg de bijnaam Linsey long legs 
En hielp de andere meiden door de tocht heen. 
Één van m'n technieken, 
Als we op die heuvel zijn krijgen jullie chocola. 
Hihi 

Ondanks dat iedereen zegt dat de crossing heel zwaar is vond ik hem mee vallen.
Het was een pittige tocht! 
Met een stevige klim. 
En een hele lange weg naar beneden!
Maar zo de moeite waard! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achter laat.
Als het goed is kan iedereen nu reageren.
lukt dit niet stuur me dan een mailtje
linseyvangaalen@gmail.com